5 august 2021

Vaccinare Covid – Stiri Online

Stiri despre Vaccinare Covid si despre Vaccin Coronavirus

Qantas este pe cale să strângă sprijin de 2 miliarde de dolari, în timp ce guvernul Morrison a criticat că nu a căutat miza | Qantas


Qantas este pe cale să primească 2 miliarde de dolari în sprijinul guvernului până la sfârșitul acestui an, provocând critici cu privire la eșecul guvernului de a căuta în schimb o participație la companie și își exprimă îngrijorarea că va domina cerul odată cu ridicarea restricțiilor Covid-19.

Compania aeriană a strâns anul trecut peste 1,2 miliarde de dolari în sprijinul guvernului federal, incluzând programele specifice personalului de aviație și serviciilor de aviație – de peste trei ori suma primită de concurentul său mai mic Virgin Australia.

Virgin Australia, care a intrat în administrație anul trecut după ce guvernul a refuzat să-l salveze, se estimează că a primit aproximativ 368 milioane de dolari, în timp ce compania aeriană regională Rex se estimează că a primit aproximativ 150 de milioane de dolari.

Cifrele pentru Virgin și Rex includ finanțarea aviației și estimările Guardian Australia ale plăților angajatorilor, care au fost dezvăluite de Qantas, dar nu de celelalte două companii.

Sindicatul muncitorilor din transporturi estimează că până la sfârșitul anului Qantas va fi primit 2 miliarde de dolari de la guvernul federal.

Qantas este primind, de asemenea, asistență din partea guvernelor de stat din New South Wales, Queensland și Victoria sub formă de scutiri de impozite și finanțare pentru turism, care nu au fost incluse în calculele Guardian Australia.

“După orice întindere a imaginației, 2 miliarde de dolari ar trebui să garanteze o garanție a returnării contribuabililor”, a declarat secretarul național al TWU, Michael Kaine.

„În multe țări din întreaga lume, sume mari de investiții în companiile aeriene includ acțiuni sau potențialul de acțiuni, așa cum am văzut în Noua Zeelandă, Germania, Coreea, Hong Kong și altele.”

El a spus că sondajele efectuate pentru uniune de YouGov anul trecut au arătat că 62% dintre oameni au fost de acord că, în cazul în care guvernul ar fi salvat companiile private, „ar trebui să insiste să primească o parte din acele companii în schimbul acestor bani”.

În schimb, Qantas „a încălcat spiritul de angajat” și a externalizat locurile de muncă a 2.500 de lucrători la sol în timpul pandemiei, a spus el.

„Guvernul federal nu a reușit să lege nicio condiție de finanțare pentru Qantas. Nu a reușit să stabilească nicio regulă privind păstrarea locurilor de muncă, interzicerea externalizării, asigurarea călătoriilor aeriene în Australia regională, plafonarea salariilor executivilor, interzicerea bonusurilor și interzicerea dividendelor “, a spus Kaine.

Guvernul Morrison s-a opus în mod constant să ia o participație la Qantas.

„Nu este intenția guvernului să naționalizeze companiile aeriene”, a fost viceprim-ministru și ministru pentru transport, Michael McCormack, a spus în mai anul trecut.

„Vrem ca acestea să continue să fie operațiuni comerciale. Vrem ca sectorul aviației să iasă de cealaltă parte cât de bine poate. ”

Greg Bamber, profesor la școala de afaceri a Universității Monash, ale cărui specialități includ aviația, a spus că ar fi fost mai inteligent ca guvernul Morrison să ia o participație la Qantas în schimbul banilor.

„Guvernele mai inteligente care au sprijinit companiile aeriene pot insista asupra unor condiții adecvate, de exemplu, interzicând acestor companii aeriene să plătească recompense mult prea mari pentru acționarii și directorii lor”, a spus el.

El a spus că o miză federală ar fi putut contribui, de asemenea, la modelarea redresării economice post-Covid, spunând guvernului cuvântul cu privire la Qantas „acceptând finanțări uriașe din partea contribuabililor, ceea ce a contribuit la finanțarea unor niveluri foarte mari de plată pentru CEO-ul și directorii Qantas, în timp ce externaliza 2.000 locuri de muncă lucrătorilor care sunt plătiți mai puțin decât au fost plătiți omologii lor Qantas ”.

„Întrucât Qantas răspunde doar în fața acționarilor săi, este mai puțin atenți față de clienții săi și de forța de muncă dedicată – Qantas a concediat mii dintre ei.”

Bamber a declarat că reglementările ar trebui să fie întărite „pentru a îmblânzi tacticile feroce Qantas de competiție pe termen scurt, care încearcă să-i anuleze pe rivalii săi mai mici Virgin Australia și Rex” pe rutele regionale și stabilite.

„O astfel de concurență nereglementată ar putea duce la prăbușirea unei alte companii aeriene”, a spus el.

“O prăbușire a concurenților ar fi împotriva intereselor comunității australiene, deoarece ar permite Qantas pe termen mediu să devină monopol, taxând tarife mari și oferind servicii slabe”.

Un purtător de cuvânt al Qantas a declarat că compania a pierdut venituri de 16 miliarde de dolari de la începutul pandemiei și că este pe drumul către o pierdere de aproximativ 2 miliarde de dolari anul acesta – în plus față de o pierdere de 2,7 miliarde de dolari anul trecut.

“Qantas are o cotă de 70% din piața internă și este singura companie aeriană australiană care zboară la nivel internațional, așa că nu este de mirare că am primit o proporție semnificativă din asistența guvernamentală pentru companiile aeriene”, a spus el.

Majoritatea sprijinului guvernamental primit de Qantas a fost un agent de muncă, a spus purtătorul de cuvânt, „care a fost o linie de salvare pentru angajații noștri care au fost opriți”.

„Restul a fost contra cost pentru servicii, inclusiv zboruri de repatriere pentru a aduce australienii acasă și servicii vitale de transport pentru a menține mărfurile care intră și ies din țară. La rândul său, aceasta a generat muncă plătită pentru oamenii noștri. ”

Qantas „a respectat pe deplin spiritul și scopul JobKeeper – inclusiv recunoașterea momentului în care joburile nu se întorc și reducerea acestor locuri de muncă”, a spus el.

Și a spus că compania nu s-a angajat în stabilirea de prețuri predatoare pe rutele regionale.

„Cu frontierele internaționale închise, există o cerere mai mare pentru călătoriile interne și regionale. Nu începem rute dacă nu credem că vor fi viabile din punct de vedere comercial pentru noi. ”