18 iunie 2021

Vaccinare Covid – Stiri Online

Stiri despre Vaccinare Covid si despre Vaccin Coronavirus

Festivalurile din Edinburgh au oferit milioane de finanțări de urgență | Festivalul Edinburgh


Festivalurilor de la Edinburgh li s-au oferit milioane de lire sterline de finanțare de urgență, în fața temerilor răspândite pe care nu le-ar putea recupera niciodată pe deplin după impactul sever al pandemiei Covid.

Fringe, festivalurile internaționale și de carte, care ajută la alcătuirea celui mai mare sezon anual de artă din lume, au fost forțate să facă foarte mult reduce semnificativ evenimentul din acest august pentru al doilea an consecutiv. Unul dintre cele mai faimoase, tatuajul militar organizat la castelul Edinburgh, a fost din nou anulat în întregime.

Multe personalități seniori din festivalurile din august cred acum că este puțin probabil ca evenimentele să revină vreodată la scara lor recordă din 2019, când au vândut mai mult de 4 milioane de bilete pe o perioadă de patru săptămâni, cu peste un milion de persoane care au participat la evenimente.

Festivalul internațional va oferi doar aproximativ un un sfert din programul său normal anul acesta; festivalul cărții are și-a abandonat casa tradițională, un oraș cu corturi în grădinile Charlotte Square din noul oraș, pentru școala de artă din Edinburgh; în timp ce Fringe va drastic micșorează în dimensiune anul acesta, cu un număr mult mai mic de locații care organizează evenimente în aer liber, pe străzi și în corturi deschise.

Guvernul scoțian și liderul consiliului din Edinburgh, Adam McVey, insistă că sunt pe deplin conștienți de amploarea crizei cu care se confruntă festivalurile, care generează la un miliard de lire sterline pe an, și efectele de impact care au asupra economiei orașului. Dar McVey a spus că prioritatea imediată este de a face față crizei Covid în curs și „dinamică”.

„Edinburgh va fi în continuare casa celui mai mare festival de artă din lume, dar deocamdată va trebui să punem sănătatea publică a orașului pe primul loc”, a spus el.

Guvernul scoțian a oferit sectorului cultural peste 25 de milioane de lire sterline finanțare de urgență, extragând din bani de ajutor Covid de la Departamentul pentru Digital, Cultură, Media și Sport din Londra. McVey a declarat că consiliul oferă și alte 300.000 de lire sterline organizațiilor artistice mai mici din oraș, pentru a răspândi ajutorul de urgență.

Unii susțin că un sezon mai redus al festivalului ar fi un bonus: la fel ca alte destinații turistice globale, cum ar fi Barcelona și Veneția, mulți rezidenți din Edinburgh au găsit sezonul festivalului sufocant, străzile sale pline de aglomerație de turiști și taxiuri; piețe și parcuri preluate de locurile Fringe destinate biletelor târziu; și prețurile proprietății și închirierii crescute în mare măsură de speculatorii care încasează închirieri Air BnB.

Un sponsor influent a sugerat amploarea enormă a festivalurilor și creșterea continuă a publicului pre-pandemic a generat, de asemenea, satisfacție; care a împiedicat inovația și autocritica despre calitatea a ceea ce a fost oferit.

Nick Barley, directorul Festivalul internațional de carte din Edinburgh, istoric cea mai mare din lume, a declarat că pandemia a dat festivalurilor și orașului șansa de a reevalua amploarea și tipul evenimentelor lor și de a se reinventa.

„Cursa urmează să facă altceva, adică să readucă numerele la un nivel foarte sănătos, dar nu la nivelul nebun peste festivalat din 2019”, a spus el. „Aceasta este, de asemenea, o problemă care afectează Veneția, Barcelona, ​​orice oraș care a avut turism și cultură ca parte a acestei dualități sfinte, care a scăpat ușor de sub control în anii 2010. Cu toții încercăm să aflăm cum o putem face în era post-Covid. ”

Există un consens larg între directorii de festivaluri, promotorii și liderii politici în acest an în ceea ce privește supraviețuirea. Fergus Linehan, directorul festivalului internațional, a spus că, deși evenimentele din luna august vor fi mult mai mici, trebuie să „mențină flacăra aprinsă” [and] păstrați festivalul în mintea și inima oamenilor. ”

Punerea în scenă a festivalurilor de anul viitor va fi cel mai mare test al lor, pentru a vedea dacă publicul și-a depășit anxietățile cu privire la întrunirile în masă. Festivalul internațional, născut în 1947 pe fondul recesiunii profunde și al ruinelor celui de-al doilea război mondial, își sărbătorește 75 de ani în 2022.

În timp ce producătorii Fringe se tem că mulți tehnicieni și interpreți cu înaltă calificare ar putea părăsi industria, din cauza prăbușirii spectacolelor live în timpul pandemiei, Linehan a spus că 2022 ar putea fi o sărbătoare vastă. Festivalul de anul viitor ar putea oferi artiștilor și publicului șansa unui „moment civic imens, de la sărbători civice la requiem, mulțumind tuturor”.

Barley a spus că criza i-a forțat festivalul să remodeleze modul în care și-a organizat evenimentele, îmbrățișând fluxul digital pe care a fost forțat să îl folosească anul trecut, când toate evenimentele sale personale au fost anulate. Un sponsor major, firma de investiții Baillie Gifford, care deține parțial Tesla și Spotify, a pus Barley în legătură cu un fost executiv Spotify, pentru a dezvolta noi modalități de monetizare a festivalului online.

„Aceasta este cursa și este o cursă destul de interesantă. Pentru Edinburgh, provocarea trebuie să fie cu siguranță cum să devii cel mai important oraș festival hibrid din lume, unul care este la fel de bun în viața reală ca și online – indiferent dacă te afli în noul oraș sau în Texas. Dacă putem face asta, atunci avem un oraș festival care funcționează pentru secolul XXI. ”