5 august 2021

Vaccinare Covid – Stiri Online

Stiri despre Vaccinare Covid si despre Vaccin Coronavirus

Coaliția a făcut presiuni pentru a extinde plățile Covid în caz de dezastru, întrucât un milion de australieni închiși sunt excluși | Bunăstare


Guvernul Morrison se confruntă cu o presiune crescândă pentru extinderea eligibilității pentru plățile sale Covid, pentru că aproape un milion de australieni închiși care primesc alte plăți sociale rămân excluși de la accesarea sprijinului.

Lucrătorii care au pierdut mai mult de 20 de ore de muncă pe săptămână din cauza blocării sunt eligibili pentru 600 USD pe săptămână, în timp ce oricine a pierdut între opt și 20 de ore pe săptămână are dreptul la 375 USD pe săptămână.

Însă celor care primesc deja plăți de sprijin pentru venituri, inclusiv persoanele care caută un loc de muncă, indemnizația pentru tineret și plățile pentru îngrijitorii cu handicap nu li se permite accesul la plățile pentru dezastre – chiar dacă și-au pierdut locul de muncă.

Având în prezent o rată a angajaților la 315 USD pe săptămână pentru cineva fără muncă și reducând dacă beneficiarii lucrează în mod obișnuit pentru a-și crește veniturile, bariera în calea primirii plății în caz de dezastru a lăsat mulți lucrători mai rău.

Consiliul australian al serviciilor sociale a fost printre cei care au pledat cu guvernul să elimine bariera care împiedică beneficiarii asistenței sociale să acceseze plățile pentru dezastre.

Acoss estimează acum că există aproape 1 milion de beneficiari de asistență socială în Sydney, Melbourne și Adelaide neeligibili pentru plățile în caz de dezastru.

„Oamenii cu securitate socială sunt persoane cu cele mai mici venituri, sunt cei mai vulnerabili din punct de vedere financiar și au fost complet lăsați în afara acestor aranjamente de plată în caz de dezastru și evidențiază doar cele două niveluri, cele două clase care au fost introduse cu această mizerie. a unui sistem sincer “, a declarat marți ABC directorului general al Acoss, Cassandra Goldie.

Înscrieți-vă pentru a primi un e-mail cu poveștile de top de la Guardian Australia în fiecare dimineață

Blocările actuale din Australia au declanșat dependența de asistență socială și organizații caritabile cozile s-au îndepărtat de birourile Centrelink din Sydney luni, pe fondul rapoartelor despre timpii lungi de așteptare a apelurilor.

Ronni Kahn, director executiv și fondator al OzHarvest, a declarat că organizația sa a văzut o creștere a cererii de ajutor alimentar în timpul blocării.

“A existat această nouă cohortă de oameni care s-au trezit fără muncă”, a spus Kahn. „O femeie ne-a scris și ne-a spus:„ Eu și soțul meu avem trei copii. Nu am putut lucra și soțul meu a pierdut ore în șir, mașina noastră este defectă, suntem în urmă cu chiria noastră, suntem în urmă cu energia electrică. Ar exista posibilitatea de a obține ajutor cu mâncarea doar pentru a ușura presiunea? Nu am mai avut nevoie de ajutor alimentar până acum în viața noastră. ”

OzHarvest a introdus o serie de servicii de urgență pentru ajutorarea alimentelor pe tot parcursul anului, pentru a răspunde cererii în creștere, iar în prezent gătește aproximativ 5.000 de mese pe săptămână.

„Multe dintre aceste servicii s-au încheiat pe măsură ce finanțarea a ajuns la sfârșit, dar le-am extins doar astfel încât să putem furniza alimentele esențiale în timpul acestui ultim blocaj.”

John Robertson, CEO Foodbank NSW & ACT, a declarat că organizația sa a distribuit peste 10.000 de obstacole de urgență în zonele blocate – o creștere de 210%. Începând de marți, ambala zilnic 2.500 – 3.500 de obstacole din cauza cererii – un număr pe care îl distribuiau în mod normal săptămânal.

“Stresul încă unui alt blocaj ne afectează pe toți, dar pentru zeci de mii de oameni din NSW în prezent, realitatea brutală a niciunui ban pentru a cumpăra elemente de bază pentru a se hrăni singuri sau a familiilor lor este devastatoare”, a spus Robertson.

Ghid rapid

Cum să obțineți cele mai recente știri de la Guardian Australia

Spectacol

Fotografie: Tim Robberts / Stone RF

Multumim pentru feedback-ul dvs.

La începutul acestei săptămâni, directorul general al Serviciilor Australia, Hank Jongen, a recunoscut că unii beneficiari de asistență socială care și-au pierdut munca în zone închise ar putea fi mai bine să renunțe la plata lor actuală cu Centrelink pentru a solicita plata în caz de dezastru.

Cu toate acestea, Jongen a avertizat că acest lucru ar însemna că destinatarii ar trebui să solicite din nou plăți ca solicitant de loc de muncă, odată ce au fost ridicate declarația de hotspot Covid din Commonwealth și plățile în caz de dezastru și că ar putea fi fără sprijin pentru venituri, deoarece cererile lor sunt reprocesate.

Goldie a etichetat această opțiune drept „o alegere imposibilă”.

Angela, care este în prezent închisă în Penrith, în vestul Sydneyului, este furioasă pe criteriile de eligibilitate. Înainte de blocare, tânărul de 56 de ani a lucrat aproximativ 20 de ore în schimburi la un hotel din Blacktown.

Având în vedere salariul său scăzut, ea a primit aproximativ 100 de dolari în fiecare săptămână în plăți în căutarea unui loc de muncă și, deși acest lucru va crește până la rata maximă de 315 dolari în căutarea unui loc de muncă, această plată săptămânală se situează sub cei aproximativ 550 de dolari pe săptămână pe care îi câștiga înainte ca închiderea să o întrerupă. loc de munca.

Va fi, de asemenea, aproape jumătate din cei 600 de dolari pe săptămână pentru care ar fi eligibilă dacă s-ar întrerupe din plata solicitantului său de muncă și ar aplica pentru plata pentru dezastru a Commonwealth-ului.

Cu toate acestea, Angela este îngrijorată de cât timp ar putea fi forțată să înceteze orice sprijin pentru venituri la sfârșitul blocării, odată cu finalizarea plăților pentru dezastru și așteaptă să fie reprocesată pentru plata solicitantului de loc de muncă.

„Lucram, nu am încetat să lucrez pentru că eram leneș”, a spus ea. „Am încetat să lucrez pentru că guvernul m-a oprit să merg la muncă, așa că ar trebui să mă compenseze pentru suma pe care o împiedică să câștig.

„Nu sunt sigur dacă merită să ne asumăm acest risc [of opting out of jobseeker]. Cât timp ar trebui să aștept? ”

Atât Angela, cât și fiul adult cu care locuiește, au solicitat acum acces rapid la super pentru a plăti cheltuielile de trai în timpul blocării.

„Ne-am luptat chiar înainte de blocare. Câștigam sub salariul minim, trăiam deja pe pragul sărăciei. Încerc să nu mă opresc prea mult, dar este greu când crezi că alții primesc cei 600 de dolari. ”

„Întotdeauna crezi că te vei simți bine, dar acum, când accesez super-ul meu, îmi dau seama că voi trăi în sărăcie.”

Purtătorul de cuvânt al serviciilor guvernamentale al forței de muncă, Bill Shorten, a declarat că plățile pentru dezastre au fost „complet haotice și confuze” și că „guvernul trebuie să se asigure că australienii cu plăți care pierd munca ocazională din cauza blocării nu sunt mai rău în general”.

„Căutător de locuri de muncă, studenți uni din tufiș, părinți singuri care fac asta greu, multe alte grupuri merită mai bine decât să fie aruncați doar pe scrapeap”, a spus Shorten.